Developerská špička se propadá v ziscích!


Skupina Metrostav realizuje stavby na českém trhu, který však vykázal mírné oživení z toho pohledu, že objem vypisovaných a realizovaných prací se zvedl. Bohužel existují stále nulové či dokonce záporné výsledky na maržích těchto prací. Na českém trhu tedy momentálně pracují zdarma a případné ztráty dotuje Metrostav právě ze zahraničních projektů.
 rypadlo kliemt.jpg
Firma na zahraničním trhu vytvořila skoro 40 procent obratu. Podle zákona o účetnictví v naší republice, vykazuje jiná čísla než koncern, který účtuje dle mezinárodních standardů.
 
Mezi největší zakázky této firmy na domácím trhu loni patřila stavba druhé tunelové trouby železničních tunelů v Ejpovicích u Plzně, na které z koncernu pracovala také Subterra. Dále například prováděla tato skupina rekonstrukci Národního muzea v Praze nebo také opravu eskalátorů ve stanicích pražského metra.
 
Výše uvedená fakta jen podporuje fakt, že firma otevřela v loňském roce tunel na Islandu, v  Helsinkách staví metro a v Polsku dálniční úsek a velký most poblíž města Gdaňsk. Další neméně objemnou zakázkou je pak stavba čističky odpadních vod v Brestu v Bělorusku a depo metra v Istanbulu v Turecku.
Práce má celá skupiny v zahraničí dost, ale zároveň trpí tím, že rentabilita na českém trhu není dobrá.
stavební konstrukce.jpg 
Metrostav dále uvedl, že vzhledem k nevýnosným zakázkám se potýkají s nedostatkem kvalitních pracujících, čím se dostávají do situací, kdy například případné další zakázky musí odmítat či sjednané zakázky nedokončují včas. Tím se dostávají do situace, že mnohem častěji musí platit vysoké penále za nedodržení termínu a opět se aktivity stávají nevýnosnými.
 
Koncern začal situacím výše uvedeným předcházet tím, že založil program Zruční učni, který sponzoruje a následně učňům nabízí v požadovaných oborech zaměstnání.

Z uvedených informacích, které zveřejňuje Metrostav je jisté, že stavby si v České republice nevedou tak dobře, jako v zahraničí, i když ne, co se objemu týče, nýbrž do jejich výnosů.