Na obezitu se musí tvrdě

Prát se s obezitou rozhodně není jednoduché, ale jedná se o vznešený úkol. Pokud ten bude dokončen úspěšně, budete zdravější a cítit se i daleko lépe.

Na obezitu se musí tvrdě

I když to na ulici nepoznáte, takřka každý desátý Čech trpí obezitou. Možná, že máte v hlavě zafixováno, že takovýto jedinci musí mít velikost perníku, ale to je jen hluboce rozšířená fáma. Opravdu nadměrní lidé trpí takzvanou morbidní obezitou, a těch zase tolik není. I když i takoví přibývají. Důvod, proč se o obezitu vůbec blíže zabývat, je zdravotní. Ono totiž nejde ani tak o to, že mají obézní jedinci problémy nacpat se do šatstva nebo že neuběhnou stovku, aniž by se nemuseli dvakrát zastavit. Jde tady primárně o zdraví. S nadměrnou nadváhou totiž roste procentuální šance rozvoje mnoha chronických chorob, které mohou člověka neuvěřitelně ničit.

Obezita

Jak již bylo naznačeno o pár řádků níže, obezita se většinou nedá rozpoznat podle vizuálního skenu, ale chce to provést důkladná měření. Ano, jedním z nich je i zjištění hmotnosti. To však pro někoho překvapivě není jediný údaj, co je relevantní. Dále je dobré zjistit si věk dotyčného a v neposlední řadě také výšku. S tímto se pak dá už docela dobře pracovat a pomocí BMI kalkulačky zjistit, zdali je člověk pod, v normě nebo nad normou.

V případě zjištění vyšší nadváhy či dokonce oné nepříjemnosti ve formě obezity je vhodné okamžitě začít problém řešit. V případě, že si člověk udělal BMI měření sám a nevyšlo mu nic moc lichotivého, měl by začít pracovat na nápravě tohoto negativního stavu. V případě obezity je to nasadit vhodnou dietu, ideálně po poradě s odborníkem. Změna jídelníčku je bez pochyby prospěšná, ale sama o sobě nemusí stačí. Ještě je dobré se začít více hýbat.

Váha

Správný pohyb

Pohybových aktivit existuje opravdu široká škála, ale ne všechny jsou vhodné jako nástroj k hubnutí. Ideální je takový pohyb, který člověk ještě jakž takž udýchá a může bez menších problémů vykonávat delší dobu bez zastavení. To je třeba lehký vytrvalostní běh, jízda na kole, případně trochu exotické sportování jako je třeba skákání na trampolíně. Zásadní je provádět to pravidelně. Pak to bude mít efekt.